wtorek, 29 stycznia 2013

Astra H - Wnętrze opis cz. 2

caponne:
Kontynuując wątek oceny wnętrza w Astrze H możemy skupić się na pozostałych elementach, czyli wszystko poza kokpitem..


Miejsce pracy kierowcy:
Zajmując pozycję za kierownicą w Astrze możemy poczuć się dość komfortowo, regulacja fotela również w pionie + regulacja odcinka lędźwiowego umożliwia dostosowanie pozycji właściwie każdemu kierowcy. Zadowoleni będą niscy kierowcy którzy lubią podróżować wysoko.. ustawiając fotel na maksymalnej wysokości można poczuć się jak w ciężarówce :-) Do tego dochodzi regulowana w dwóch płaszczyznach kierownica.
W Astrze H Opel zastosował również stykowe dźwigienki kierunkowskazów oraz włączania wycieraczek. Patent polega na tym że po naciśnięciu dźwigienki wraca ona do pierwotnej pozycji. Dla mnie jest to bardzo wygodne, jednak wiele osób ma problem z opanowaniem tego mechanizmu.

Fotele są dość wygodne, jednak dla osób o mniejszej posturze ciała.. mogą okazać się za szerokie o kiepskim trzymaniu bocznym.
Jednak sama ilość miejsca na przednich fotelach jest wystarczająca i porównywalna dla typowych kompaktów segmentu C.

Ergonomia obsługi jest poprawna i wszystko jest na swoim miejscu. Może tylko panel obsługi klimatyzacji jest trochę za nisko, bo żeby ustalić temperaturę czy siłę nawiewu trzeba się lekko schylić.

Miejsca pasażerów:
Gdy usiądziemy z tyłu nie będziemy narzekać na brak przestrzeni, również na nogi. W Astrze podróżuje się naprawdę komfortowo na dłuższych trasach w 4 osoby, a nawet w sytuacjach bardziej awaryjnych w 5 osób.

Bagażnik:
Jak przystało na wersję kombi bagażnik jest bardzo ustawny i foremny. Pojemność ok 500 litrów zapewnia wystarczającą przestrzeń na wszystkie wakacyjne bagaże. Przestrzeń tą można powiększyć wykorzystując składaną astymetrycznie kanapę. Po złożeniu oparć uzyskana powierzchnia podłogi jest płaska. Warto zwrócić uwagę, że wykładzina znajdująca sie na podłodze bagażnika (wyścielająca bagażnik) nie ma gumowych pasków antypoślizgowych jak to miało miejsce w Astrze II. Wożony towar nie przesuwa się, ale na pewno warto zainwestować w gumową matę do bagażnika, dzięki której nie będziemy się martwić o stan wykładzin gdy będziemy wrzucać luzem różne przedmioty do bagażnika. 

Jeżeli chodzi o schowki w bagniku, podobnie jak w całej astrze - nie ma ich zbyt wiele. W bocznej części znajduje się jedynie mała kieszonka na drobiazgi. Astra H Classic w obecnej wersji wyposażenia została dodatkowo wyposażona w gniazdo zapalniczki znajdujące się w bagażniku (kosztowało 150zł). Całość przestrzeni bagażowej możemy zakryć praktyczną zwijaną roletą. W oparciu tylnej kanapy znajdują się dwa uchwyty do mocowania fotelików dla dzieci - ISOFIX.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz