czwartek, 2 stycznia 2014

Podsumowanie rokou 2013 - Asterix

stalowy22:

Rok 2013 minął nie wiadomo kiedy...a więc przydało by się zrobić małe podsumowanie tego co przytrafiło się Asterixowi w minionym roku...



Ponieważ korzystam z aplikacji autocentrum.pl to mam doskonały podgląd do wszystkich wydatków, które poczyniłem na rzecz Asterixa w poprzednim roku...a więc podsumowując:

W 2013 roku przejechałem: 26 467 km i obecny stan licznika to: 217 000 km
Tankowałem 40 razy;
Koszt tankowań wyniósł: 9487 zł;
Auto serwisowałem 2 razy co kosztowało mnie 970 zł;
Koszt innych rzeczy (ubezpieczenia, opłaty) 1174 zł;
------------------------------------------------------------------
w sumie 11637 zł a więc rozbijając to na 12 miesięcy wychodzi, że auto średnio na miesiąc kosztowało mnie: 969,75 zł

Idąc dalej można uznać, że spalanie spadło i obecnie jest na poziomie 6,7 litra/100 km przy czym da silnika 1.9 CDTi 120 KM uważam ten wynik za bardzo dobry. Ogólnie uznaję, że dla tego auta ważącego swoje, które jeździ jednak dużo po mieście można uznać, że wynik 6,7 jest bardzo zadowalający.

Wracając jeszcze na chwilę do spalania w silniku 1.9 120 KM muszę przyznać, że spokojnie można zejść do poziomu 5,9 litra/100 km przy czym trzeba pamiętać, że taki poziom może się pojawić na komputerze tylko na dłuższych trasach nie obejmujących autostrad.

Oprócz tego Asterix dorobił się spryskiwaczy mgłowych co uważam było strzałem w dziesiątkę i mogę teraz doceniać to każdego dnia jeżdżąc po brudnych drogach. Przeszedł również dwukrotne pranie tapicerki oraz kompletne nabłyszczanie i woskowanie czego efekt widać powyżej.

Reasumując mogę powiedzieć, że autko sprawowało się super i życzę sobie i Wam, żeby w nowym roku 2014 sprawowało się równie dobrze. Z planów na rok 2014 to na pewno przyciemnienie szyb, wymiana zużytych części w klimatyzacji i być może zmiana radia na takie z MP3.

Tak więc wszystkiego najlepszego w nowym roku 2014...i zapraszam do komentowania i zadawania pytań...

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz